Przeglądaj Kolegium Zarządzania i Finansów / Collegium of Management and Finance według tytułu
Wyświetlanie pozycji 38-57 z 84
-
Ocena skutków implementacji dyrektywy MIFID II w UE ze szczególnym uwzględnieniem Polski
(Szkoła Główna Handlowa (Warszawa). Oficyna Wydawnicza, 2020)Celem niniejszej publikacji jest próba krytycznej oceny, czy skutki implementacji dyrektywy MIFID II są zbieżne z jej pierwotnymi założeniami. W tekście przedstawiono również nowe praktyki rynkowe powstałe po implementacji ... -
Online piracy: an emergent segment of the shadow economy. Empirical insight from Poland
(2016)Purpose The purpose of this paper is to investigate the underlying causes, scale and scope as well as the effects of piracy as a form of the shadow economy throughout Poland, drawing on the findings of secondary studies ... -
Open data jako czynnik konkurencyjności regionów turystycznych – stan badań i przykłady wdrożeń
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Ekonomia doświadczeń od ponad 20 lat stanowi element analiz na gruncie badań nad turystyką, ale jej nowy wymiar – oparty o technologie cyfrowe – pozostaje słabo rozpoznanym obszarem badań. Tymczasem rozpowszechnienie ... -
Optymalizacja opodatkowania pożyczek w grupach kapitałowych na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015-05)Celem artykułu jest przedstawienie skutków podatkowych zawarcia umowy pożyczki pomiędzy członkami grupy kapitałowej na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych i wskazanie instrumentów optymalizacji podatkowej w tym ... -
Organizational Discontinuity Theory jako koncepcja badania wirtualnych środowisk pracy
(Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2021)Celem rozdziału jest przedstawienie koncepcji Organizational Discontinuity Theory (ODT) zaproponowanej przez Watson‐Manheim, Chudoba, Crowston. Autorzy ci wyszli z propozycją ODT jako ram koncepcyjnych do eksplorowania ... -
Otoczenie cyfrowe jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych na rynku turystycznym
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)W warunkach gospodarki cyfrowej wyłaniają się nowe źródła renty ekonomicznej, stosunkowo szybko identyfikowane przez przedsiębiorców, które stają się czynnikiem przeobrażeń rynkowych. Nowe modele biznesowe oparte na analizie ... -
Partycypacyjny system społeczno-gospodarczy
(2015-12)Cechujące Polskę asymetrie, nierównowagi i antynomiczny dryf osłabiają potencjał rozwojowy. Przyczyny tego są złożone, nie tylko ekonomiczne i polityczne, ale też cywilizacyjno-kulturowe. Za proinkluzywnym wzorcem rozwoju ... -
Piramidy finansowe (PF) i schematy Ponziego (SP) a marketing wielopoziomowy (MLM)
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Pierwszym celem artykułu będzie uwypuklenie charakterystycznych cech pozwalających rozróżnić piramidę finansową (PF) od schematu Ponziego (SP) zgodnie z paradygmatem przyjętym w literaturze zagranicznej, w tym wskazanie ... -
Planowanie przebiegu projektów
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)Planowanie, albo jak to trafnie ujmują autorzy opracowania „preparacja działań” jest bardzo ważnym aspektem w zarządzaniu projektami. Większość problemów pojawiających się w fazie realizacji projektów ma swoją przyczynę ... -
Podatek bankowy-koncepcja europejska i studium przypadków wybranych krajów UE
(2018)Czesław Bartłomiej Martysz oraz Bartłomiej Bartlewski podjęli się prezentacji tematyki podatku bankowego według koncepcji unijnej oraz analizy jego wdrożenia w dwóch krajach, tj. na Węgrzech i w Polsce. W pierwszej części ... -
Porównywalność skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej spółek giełdowych z indeksu WIG20
(Warszawa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Oficyna Wydawnicza, 2017)Opracowanie ma na celu analizę skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej (bilansów) polskich spółek giełdowych w zakresie stosowanych formatów tych sprawozdań, w szczególności: zakresu pozycji, kolejności pozycji ... -
Porównywalność sprawozdań finansowych sporządzanych według MSSF w praktyce spółek z Europy Środkowo-Wschodniej
(Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Obecnie IASB monitoruje kwestię poprawy komunikacji w sprawozdawczości finansowej, w tym jej porównywalności. Dotychczas, zagraniczne badania naukowe w zakresie porównywalności struktury i treści sprawozdań finansowych ... -
Porównywalność sprawozdań z wyniku na przykładzie spółek objętych indeksem SWIG80
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem artykułu jest ocena porównywalności struktury i treści sprawozdania z wyniku za 2016 r. polskich spółek giełdowych wchodzących w skład indeksu sWIG80. Przedmiotem analizy było 21 sprawozdań finansowych. W badaniu ... -
Prawne i ekonomiczne aspekty karalności insider tradingu
(2013)Celem artykułu Cz. Martysza jest omówienie zarówno prawnych, jak i ekono- micznych aspektów insider tradingu oraz próba zakwestionowania zasadności jego penalizacji. Z uwagi na podejmowane zagadnienia Autor w swoich ... -
Problem informacji cenotwórczych w kontekście nowych unijnych obowiązków informacyjnych spółek publicznych
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)Oprócz naszkicowania najważniejszych obowiązków informacyjnych spółek publicznych głównym celem artykułu będzie ukazanie potencjalnych trudności i zagrożeń związanych z poprawnym rozpoznaniem i publikacją informacji ... -
Prokrastynacja – wpływ na nasze życie i gospodarkę. Refleksje na temat książki: Ethan Tussey, Prokrastynacja. Kto zarabia na twojej przerwie?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018
(2019)Rewolucja cyfrowa i oferowane przez nią nowe technologie, umożliwiające niebywały, zwizualizowany, zwirtualizowany rozwój komunikacji społecznej, sprawiają, że coraz bardziej zacierają się granice między pracą a odpoczynkiem ... -
Przesłanki tworzenia innowacji w modelu otwartym a skala zjawiska otwartych innowacji – wyniki badań
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Celem rozdziału jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy istnieje związek pomiędzy rodzajem zgłaszanych przesłanek tworzenia otwartych innowacji a skalą zjawiska tworzenia poszczególnych rodzajów otwartych innowacji ... -
Relational resources in the company development a report of empirical research
(Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ... -
Relational Resources Management as Source of Company's Innovativeness and Competitive Advantage
(2014)There exist various resources which an enterprise can use in order to become more innovative and achieve competitive advantage on the market. Relational resources are definitely one of them, for instance enabling a company ... -
The Role of Innovations in Franchising Cooperation in Retail Trade : Lessons form Poland
(2014)Exemplification of innovation creation and implementation in franchise systems is the purpose of the paper. The research approach is based on the study of variety desk research materials and literature. Key findings of the ...