Przeglądaj Rozdziały w monografiach / Books sections według tytułu
Wyświetlanie pozycji 5-24 z 38
-
Ewolucja branży motoryzacyjnej - trwałe tendencje
(Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2014)Celem artykułu jest pokazanie wpływu zmian w makrootoczeniu przedsiębiorstwa na warunki konkurencyjne w całym sektorze na przykładzie branży motoryzacyjnej. Postawiono tezę, że zmiany zachodzące w makrootoczeniu ... -
Factors and barriers to the development of smart urban mobility - the perspective of Polish medium-sized cities
(Polska Akademia Nauk / Polish Academy of Sciences, 2020)The main purpose of this paper is to indicate factors and barriers to the development of smart mobility in Polish medium-sized cities. A combination of three methods was used (mind mapping, STEEP analysis, and panel ... -
Franchising in Poland - past, present, future
(Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek, 2018)The current franchise model of enterprise development has evolved for centuries. Franchising in its contemporary form was initially developed in the American market, but owing to its universality, this model has gained ... -
Innovativeness determinants of franchise organisations
(Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)It is important to point out when analysing business networks, that franchise companies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, allowing ... -
Innovativeness determinants of franchise organisations
(Warsaw School of Economics Press, 2014)It is important to point out when analysing business networks, that franchise com- panies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, ... -
Innovativeness determinants of network organizations
(Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ... -
Innowacyjność grup kapitałowych w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)Innowacyjność jest postrzegana jako jeden z głównych czynników wzrostu i rozwoju współczesnych organizacji oraz jedno z najważniejszych źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie dziwi więc, że coraz więcej podmiotów ... -
Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ... -
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ... -
The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis
(Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ... -
New information technologies: implications for business strategies and marketing communication
(Warszawa: Poltext : Kozminski University, 2016)The article discusses the impact of modern information and communication technology on changes of the strategies of contemporary enterprises, the appearance of new business models, and the effects of these processes on ... -
Ocena skutków implementacji dyrektywy MIFID II w UE ze szczególnym uwzględnieniem Polski
(Szkoła Główna Handlowa (Warszawa). Oficyna Wydawnicza, 2020)Celem niniejszej publikacji jest próba krytycznej oceny, czy skutki implementacji dyrektywy MIFID II są zbieżne z jej pierwotnymi założeniami. W tekście przedstawiono również nowe praktyki rynkowe powstałe po implementacji ... -
Open data jako czynnik konkurencyjności regionów turystycznych – stan badań i przykłady wdrożeń
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Ekonomia doświadczeń od ponad 20 lat stanowi element analiz na gruncie badań nad turystyką, ale jej nowy wymiar – oparty o technologie cyfrowe – pozostaje słabo rozpoznanym obszarem badań. Tymczasem rozpowszechnienie ... -
Optymalizacja opodatkowania pożyczek w grupach kapitałowych na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015-05)Celem artykułu jest przedstawienie skutków podatkowych zawarcia umowy pożyczki pomiędzy członkami grupy kapitałowej na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych i wskazanie instrumentów optymalizacji podatkowej w tym ... -
Organizational Discontinuity Theory jako koncepcja badania wirtualnych środowisk pracy
(Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2021)Celem rozdziału jest przedstawienie koncepcji Organizational Discontinuity Theory (ODT) zaproponowanej przez Watson‐Manheim, Chudoba, Crowston. Autorzy ci wyszli z propozycją ODT jako ram koncepcyjnych do eksplorowania ... -
Otoczenie cyfrowe jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych na rynku turystycznym
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)W warunkach gospodarki cyfrowej wyłaniają się nowe źródła renty ekonomicznej, stosunkowo szybko identyfikowane przez przedsiębiorców, które stają się czynnikiem przeobrażeń rynkowych. Nowe modele biznesowe oparte na analizie ... -
Piramidy finansowe (PF) i schematy Ponziego (SP) a marketing wielopoziomowy (MLM)
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Pierwszym celem artykułu będzie uwypuklenie charakterystycznych cech pozwalających rozróżnić piramidę finansową (PF) od schematu Ponziego (SP) zgodnie z paradygmatem przyjętym w literaturze zagranicznej, w tym wskazanie ... -
Porównywalność skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej spółek giełdowych z indeksu WIG20
(Warszawa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Oficyna Wydawnicza, 2017)Opracowanie ma na celu analizę skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej (bilansów) polskich spółek giełdowych w zakresie stosowanych formatów tych sprawozdań, w szczególności: zakresu pozycji, kolejności pozycji ... -
Porównywalność sprawozdań finansowych sporządzanych według MSSF w praktyce spółek z Europy Środkowo-Wschodniej
(Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Obecnie IASB monitoruje kwestię poprawy komunikacji w sprawozdawczości finansowej, w tym jej porównywalności. Dotychczas, zagraniczne badania naukowe w zakresie porównywalności struktury i treści sprawozdań finansowych ... -
Porównywalność sprawozdań z wyniku na przykładzie spółek objętych indeksem SWIG80
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem artykułu jest ocena porównywalności struktury i treści sprawozdania z wyniku za 2016 r. polskich spółek giełdowych wchodzących w skład indeksu sWIG80. Przedmiotem analizy było 21 sprawozdań finansowych. W badaniu ...