Przeglądaj Rozdziały w monografiach / Books sections według tytułu
Wyświetlanie pozycji 15-34 z 38
-
New information technologies: implications for business strategies and marketing communication
(Warszawa: Poltext : Kozminski University, 2016)The article discusses the impact of modern information and communication technology on changes of the strategies of contemporary enterprises, the appearance of new business models, and the effects of these processes on ... -
Ocena skutków implementacji dyrektywy MIFID II w UE ze szczególnym uwzględnieniem Polski
(Szkoła Główna Handlowa (Warszawa). Oficyna Wydawnicza, 2020)Celem niniejszej publikacji jest próba krytycznej oceny, czy skutki implementacji dyrektywy MIFID II są zbieżne z jej pierwotnymi założeniami. W tekście przedstawiono również nowe praktyki rynkowe powstałe po implementacji ... -
Open data jako czynnik konkurencyjności regionów turystycznych – stan badań i przykłady wdrożeń
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Ekonomia doświadczeń od ponad 20 lat stanowi element analiz na gruncie badań nad turystyką, ale jej nowy wymiar – oparty o technologie cyfrowe – pozostaje słabo rozpoznanym obszarem badań. Tymczasem rozpowszechnienie ... -
Optymalizacja opodatkowania pożyczek w grupach kapitałowych na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015-05)Celem artykułu jest przedstawienie skutków podatkowych zawarcia umowy pożyczki pomiędzy członkami grupy kapitałowej na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych i wskazanie instrumentów optymalizacji podatkowej w tym ... -
Organizational Discontinuity Theory jako koncepcja badania wirtualnych środowisk pracy
(Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2021)Celem rozdziału jest przedstawienie koncepcji Organizational Discontinuity Theory (ODT) zaproponowanej przez Watson‐Manheim, Chudoba, Crowston. Autorzy ci wyszli z propozycją ODT jako ram koncepcyjnych do eksplorowania ... -
Otoczenie cyfrowe jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych na rynku turystycznym
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)W warunkach gospodarki cyfrowej wyłaniają się nowe źródła renty ekonomicznej, stosunkowo szybko identyfikowane przez przedsiębiorców, które stają się czynnikiem przeobrażeń rynkowych. Nowe modele biznesowe oparte na analizie ... -
Piramidy finansowe (PF) i schematy Ponziego (SP) a marketing wielopoziomowy (MLM)
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Pierwszym celem artykułu będzie uwypuklenie charakterystycznych cech pozwalających rozróżnić piramidę finansową (PF) od schematu Ponziego (SP) zgodnie z paradygmatem przyjętym w literaturze zagranicznej, w tym wskazanie ... -
Porównywalność skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej spółek giełdowych z indeksu WIG20
(Warszawa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Oficyna Wydawnicza, 2017)Opracowanie ma na celu analizę skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej (bilansów) polskich spółek giełdowych w zakresie stosowanych formatów tych sprawozdań, w szczególności: zakresu pozycji, kolejności pozycji ... -
Porównywalność sprawozdań finansowych sporządzanych według MSSF w praktyce spółek z Europy Środkowo-Wschodniej
(Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Obecnie IASB monitoruje kwestię poprawy komunikacji w sprawozdawczości finansowej, w tym jej porównywalności. Dotychczas, zagraniczne badania naukowe w zakresie porównywalności struktury i treści sprawozdań finansowych ... -
Porównywalność sprawozdań z wyniku na przykładzie spółek objętych indeksem SWIG80
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem artykułu jest ocena porównywalności struktury i treści sprawozdania z wyniku za 2016 r. polskich spółek giełdowych wchodzących w skład indeksu sWIG80. Przedmiotem analizy było 21 sprawozdań finansowych. W badaniu ... -
Problem informacji cenotwórczych w kontekście nowych unijnych obowiązków informacyjnych spółek publicznych
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)Oprócz naszkicowania najważniejszych obowiązków informacyjnych spółek publicznych głównym celem artykułu będzie ukazanie potencjalnych trudności i zagrożeń związanych z poprawnym rozpoznaniem i publikacją informacji ... -
Przesłanki tworzenia innowacji w modelu otwartym a skala zjawiska otwartych innowacji – wyniki badań
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Celem rozdziału jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy istnieje związek pomiędzy rodzajem zgłaszanych przesłanek tworzenia otwartych innowacji a skalą zjawiska tworzenia poszczególnych rodzajów otwartych innowacji ... -
Relational resources in the company development a report of empirical research
(Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ... -
Sustainable Medical Tourism : Conceptual Framework
(Springer, 2020)Referring to the definition of sustainable tourism and taking into consideration the specifics of medical tourism, it can be assumed that sustainable medical tourism is a conscious and sustainable human activity, in which ... -
Szerokość i głębokość poszukiwania wiedzy zewnętrznej w otwartych innowacjach
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Otwarte innowacje mogą być opisywane przez pryzmat strategii poszukiwania wiedzy zewnętrznej, w której wyróżnia się szerokość oraz głębokość poszukiwania wiedzy poza granicami przedsiębiorstwa. Szerokość poszukiwania wiedzy ... -
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ... -
Transformacja energetyczna motoryzacji indywidualnej – trendy globalne i perspektywy krajowe
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022-08-15)Przedmiotem badań jest analiza transformacji energetycznej rynku motoryzacyjnego w segmencie samochodów osobowych. Ma ona na celu rozpoznanie możliwych scenariuszy procesu eliminowania z ruchu drogowego pojazdów emisyjnych ... -
Wprowadzenie do pracy nowych pracowników na przykładzie lekarzy stażystów – wyniki badań pilotażowych
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2020)Celem rozdziału jest poznanie jakości procesu adaptacji nowych pracowników (lekarzy stażystów) w placówkach medycznych poprzez określenie poziomu zadowolenia z całości stażu oraz poszczególnych staży cząstkowych świadczonych ... -
Wyzwania biur zarządzania projektami (PMO) w zwinnych organizacjach
(Katedra Zarządzania Projektami. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2020-05)Opracowanie prezentuje problemy i rozwiązania stojące przed biurami zarządzania projektami wobec zwinnych transformacji we współczesnych organizacjach. -
Wyzwania dla spółek w zakresie efektywnego komunikowania informacji w sprawozdaniach finansowych
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Celem rozdziału jest identyfikacja wyzwań, przed którymi stają spółki stosujące zasady efektywnej komunikacji przy sporządzaniu sprawozdań finansowych według MSSF. Z doświadczeń spółek wynika, że dwa główne wyzwania na ...