Cyfrowe Otwarte Repozytorium SGH: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 681-700 z 1044
-
Otwarte innowacje: technologiczne partnerstwa w branży usług logistycznych
(2018-04)Artykuł ma na celu pokazanie zmian, które zachodzą na ryn-ku usług logistycznych, zwrócenie uwagi na trudność, a jed-nocześnie wymóg innowacyjności, następnie pokazanie, jakw wyniku otwarcia procesu innowacji i ... -
Zależność pomiędzy aktywnością naukową kadr akademickich a jakością kształcenia
(2019-03)Analizy jakości kształcenia w szkołach wyższych często wiążą wysoką jakość z aktywnością naukową pracowników jednostki prowadzącej studia. Opublikowanie przez Narodowe Centrum Nauki zestawienia wnioskodawców w konkursach ... -
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
(2018)Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ... -
Rola systemu wartości w legitymizowaniu organizacji – banki na tle innych przedsiębiorstw
(2018)Organizacje potrzebują legitymacji, aby przetrwać, dlatego wykorzystują różne możliwości jej zdobycia i utrzymania. Jedną z nich jest wykazanie, że ich wartości organizacyjne są zgodne z normatywnymi oczekiwaniami ... -
Reklama : pomiędzy informacją a manipulacją
(Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2016)An advertisement affects consumer’s attitudes and behaviors – and therefore is a message, using all possible means and techniques to inform about the product and encourage its purchase. The ad helps to build a positive ... -
Wpływ mass mediów na życie społeczne
(Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2016)Człowiek żyje w świecie stworzonym przez media. I nie chodzi tylko o to, że media są dla nas źródłem informacji o świecie, pozwalają na oderwanie się od rzeczywistości, łączą nas z innymi ludźmi. Wydaje się, że nie moglibyśmy ... -
Planowanie przebiegu projektów
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)Planowanie, albo jak to trafnie ujmują autorzy opracowania „preparacja działań” jest bardzo ważnym aspektem w zarządzaniu projektami. Większość problemów pojawiających się w fazie realizacji projektów ma swoją przyczynę ... -
Dług bankowy jako przykład długu pośredniego
(Oficyna a Wolters Kluwer business, 2014)W rozdziale zawarto charakterystykę długu pośredniego; wyselekcjonowano czynniki wyboru banku i kredytu w decyzjach finansowych przedsiębiorstwa; zwrócono uwagę na implikacje umowy kredytu dla przedsiębiorcy na gruncie ... -
Wybrane współczesne społeczno-ekonomiczne uwarunkowania reformy systemu podatkowego
(Wydawnictwo Sejmowe, 2016)W rozdziale wskazano na niektóre aspekty o charakterze ogólnym (struktura; efektywność i sprawność; a także determinanty systemu podatkowego), które powinny być uwzględnione przy formułowaniu jednolitej i spójnej koncepcji ... -
Wpływ sytuacji kryzysowych na reputacje-ujęcie sektorowe
(2017)Negatywny wpływ sytuacji kryzysowych zazwyczaj jest rozpatrywany z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest zbadanie, czy istnieje dodatkowy wpływ kryzysów, który odnosi się do reputacji sektora. Artykuł ... -
Zasoby niematerialne a wartość rynkowa przedsiębiorstw rozwijających się poprzez fuzje i przejęcia
(2015)W artykule ukazano rolę zasobów niematerialnych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa oraz zaprezentowano wyniki badań, których głównym celem było oszacowanie wartości zasobów niematerialnych spółek uczestniczących w ... -
Marketing - między koncentracją na kliencie a orientacją na interesariuszy
(2015)Marketing, mimo swojej ponad stuletniej tradycji, pozostaje dziedziną stosunkowo młodą o nieukształtowanej jeszcze w pełni tożsamości i podlegającą ciągłemu rozwojowi. Celem rozważań jest przedstawienie jednego z możliwych ... -
Cause related marketing i strategiczna filantropia jako instrumenty marketingu społecznego
(2013)Przedsiębiorstwa przejawiają rosnącą troskę dotyczącą zarządzania kwestiami społecznymi. Znajduje to odzwierciedlenie w podejmowaniu wielu szeregu inicjatyw pozwalających na łączenie potrzeb organizacji z potrzebami ... -
Nowoczesne metody finansowania działalności przedsiębiorstw
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2015)Katalog źródeł finansowania działalności przedsiębiorstw, wydawałoby się, jest tak szeroki, że, po pierwsze, firmy nie powinny mieć problemów ze znalezieniem środków finansowych na bieżące funkcjonowanie czy inwestycje, ... -
Rozwój organizacji pozarządowych jako czynnik ryzyka reputacyjnego
(2016)Ryzyko reputacyjne traktowane jest jako jedno z największych zagrożeń dla przedsiębiorstw, ale w literaturze akademickiej zjawisko to nie zostało dotąd dobrze opisane. Celem rozważań jest prezentacja ryzyka reputacyjnego ... -
Kompleksowy system wczesnego ostrzegania przedsiębiorstwa
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2009)Obecne warunki funkcjonowania przedsiębiorstw są spektakularnie odmienne od tych sprzed kilkudziesięciu lat. Bezprecedensowo wysokie tempo przemian sprawia, że ryzyko upadłości i inne zagrożenia na stałe wpisują się w ... -
Wzrost turbulencji na rynku globalnym a bezpieczeństwo i jakość żywności
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2015)Współcześnie problem bezpieczeństwa żywności ma priorytetowe miejsce zarówno w strategiach i planach poszczególnych krajów, jak i organizacji regionalnych czy instytucji globalnych (Codex Alimentarius). Skuteczna ... -
Przedsiębiorstwa z sektora wysokich technologii w erze gospodarki cyfrowej
(2017)W artykule przedstawiono charakterystykę sektora i przedsiębiorstw nowych technologii, wskazano istotną cechę wtórną tych podmiotów, a mianowicie ich dużą skłonność do internacjonalizacji i rozwoju poprzez fuzje i przejęcia. ... -
Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw technologicznych
(2017)W artykule przedstawiono strategiczne wybory przedsiębiorstw high-tech związane z realizacją strategii rozwoju. Szczególną uwagę zwrócono na źródła pozyskiwania wiedzy i technologii, ukazując znaczącą rolę w tym zakresie ... -
Strategie firm sektora spożywczego w zakresie jakości żywności w okresie niestabilności otoczenia
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2012)W czasach kryzysu i niestabilności otoczenia rynkowego, firmy spożywcze radzą sobie stosunkowo lepiej, niż inne sektory. Jest to konsekwencja typowych dla tej branży cech, jak produkcja artykułów zaspokajających podstawowe ...